هلال

هلال

خوب یا بد تو صاحب یک اثر هنری هستی که مخاطب را برانگیخته، جذب کرده، خدا عنایت کرده حالا اگر بخواهیم فلان رذالت نفسانی درونمان را که به خودمان ربط دارد و بس، رو کنیم مخاطب هنگ می کند چون یک پارادوکسی به وجود می آید که هیچ هنرمندی به وجود نمی آورد. هیچ هنرمندی اثر هنری اش را نمی کوبد خب اگر تو با این حرف ها مغرور می شوی، خودت را نساخته ای برو خودت را بساز بعد بیا، که نه از بدو بیراه مردم بدت بیاید و نه از تعریف هایشان خوشت بیاید بعد برای اینکه اوضاع را درمان کنی از بدو بیراه استقبال کنی و به تعریف ها بد و بیراه بگویی، برو خودت را بساز.

اگر وبلاگی که چشم وبلاگنویس ها به آن است از تعریف ها به طناب دار تعبیر کند خب طبیعی است که در وبلاگ مریدان خواهیم خواند دلم می خواهد: یک کسی بیاید چهارتا لیچار بارم کند شکسته شوم(نقل به مضمون)

امام جماعت های ما که معصوم نیستند یقینا اما این دلیل بر این نیست که شخصی بیاید و گناهانش را ردیف کند تا بگوید عادل نیست. که وصف عدالت باید برای ما احراز شود که شد تو به این که طریق و سبیل سعادت شدی فکر کن از اینکه متنت، تصویرت می خواهد هدایت کند و حتی داریم اگر ماموم به امامش محبت نداشته باشد نمازشان قبول نیست، پس کسی که سبب است باید محبوب باشد، و تو خود نگاه کن که چطور می توان یک همچه اشخاصی را دوست داشت....خدایا به این فضای مجازی ما حزب اللهی ها قدرتی بده تا نه از این ور بوم بیفتیم و نه از آن ورش!


پ ن

خیلی نگو گناه کارم این را ادامه نده .روی صفات خوب کار کن تا به یقین برسی، معصیت را به یقین نرسان. اینکه به شما روزی داده خلق کرده اینجا نشانیده ،هیچ کدام دست ما نبوده همه را خدا کرده است. در این یقین ها شک نکنید.از آن طرف پشت بام نیفتید...بعضی ها احتیاط می کننند عقب عقب می روند از ان طرف پشت بام می افتند.جماعت زیادی از آن طرف افتاده اند .اصلا من کسی را ندیده ام از جلو بیافتد...همه از پشت سر افتاده اند ؛پشت رو هم افتاده اند .. حالا چه طور می شود بیاوریشان بالا از پشت سر افتاده اند...از هر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربّت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او.

عارف واصل مرحوم دولابی

  • آقای سه خطی

نظرات  (۳)

  • خاکی نشین
  • حتما خیلی با عجله نوشته شده
    که اندکی غلط املایی و ویرایشی دارد
    پاسخ:
    یکم بالا پایین کردیم، دیگه هذه بضاعتنا

  • گــــــــــــــــم گشته
  • موافقم شدید تر از همیشه

    وَقَالُواْ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلا أَنْ هَدَانَا اللّهُ
    پاسخ:
    والا
  • یک مسلمان
  • اگه اون "عارف واصل مرحوم دولابی" رو ننوشته بودی یه درس اخلاق برات برپا می کردم شروع کنی موعظه مردم
    خیلی خوب بود
    احسنت
    پاسخ:
    درس دادن شیطون رو پایه ام...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    هلال احمر هلال هلال ماه رؤیت هلال استهلال ستاد استهلال شعر گرافیک شعر و عکس متن و عکس عکس پوستر گرافیک طراحی عکس نوشته وبلاگ هلال هلال رمضان هلال ماه عکس های ماه رمضان عکس های ماه محرم اشعار ماه رمضان اشعار ماه محرم